رئیس اپوزیسیون اسرائیل در خصوص بروز جنگ همزمان اسرائیل در سه جبهه غزه، کرانه باختری اشغالی و لبنان هشدار داد. 

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون اسرائیل معتقد است که اسرائیل به طور خطرناکی به سمت یک «درگیری چند جبهه ای» پیش می‌رود که می‌تواند به معنای حضور همزمان نیرو‌های اسرائیلی در غزه، کرانه باختری اشغالی و لبنان باشد.

لاپید در X نوشت: «دولت (کابینه) با تشکیلات امنیتی که نسبت به شعله‌ور شدن خشونت هشدار می‌دهد هماهنگی نکرده است. کسانی که بهای آن را خواهند پرداخت فرزندان ما هستند که مجبور به ورود به جنین، غزه و لبنان خواهند شد.»

احتمال جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب‌الله به دنبال یک سری انفجار‌های هماهنگ این هفته در دستگاه‌های الکترونیکی در لبنان که یک حمله آشکار اسرائیل تلقی می‌شود، افزایش یافته است.

حمله روز سه‌شنبه که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر و زخمی شدن هزاران نفر شد، با یک سری انفجار‌های مرگبار دیگر در دستگاه‌های دستی در روز چهارشنبه همراه شد.

انفجار صد‌ها دستگاه پیجر که برای ارتباط در لبنان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ گرچه انگشت اصلی اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه گرفته، اما همچنان سوالات زیادی درباره چگونگی آلوده شدن این دستگاه‌ها به مواد منفجره وجود دارد که بی پاسخ مانده است. برخی ادعا‌ها حکایت از کارگزاری مواد منفجره در زمان تولید این پیجر‌ها در کارخانه دارد. 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار